sâmbătă, 29 septembrie 2012

Cuvinte pentru fiecare zi din an

Multi dintre noi dorim sa ne vorbeasca Dumnezeu, uitand insa ca Dumnezeu ne vorbeste zilnic, doar daca vrem sa ascultam ce ne spune. Cuvintele Sale, citite cu atentie ne imbogatesc viata, cu conditia sa le percepem corect.

Fiecare dintre noi avem acele "carti de capatai", pe care ne place sa le rasfoim seara sau dimineata. De-a lungul timpului, s-au strans in aceasta categorie multe titluri, dar in mod constant, doua au ramas permanente carti pe noptiera mea.

Imi place sa imi incep si sa termin ziua cu o ora de liniste sau atunci cand timpul nu imi permite, macar cu un sfert de ora in care sa citesc. Cum cea mai folositoare lectura am gasit-o in Sfanta Scriptura, am cautat si talcuirea cuvintelor sfinte, pentru ca, dupa cum spunea parintele Cleopa: Sfanta Scriptura este foarte adanca si cine o citeste fara talmaci, fara sa stie cum o explica Sfintii Parinti, se prapadeste. Dar nu-i de vina Sfanta Scriptura, ca apa-i cuvantul lui Dumnezeu. Ii de vina omul care se baga in Sfanta Scriptura nepregatit si fara sa inteleaga lucrurile. Noul Testament si Talcuiri din Sfanta Scriptura pentru fiecare zi din an, le-am regasit si pe net si m-am gandit sa le reunesc in fiecare saptamana la Cuvinte inainte de micul dejun, avand in vedere ca inainte de masa, mintea este mai limpede si fiind imediat dupa somn, este si odihnita. Cu ajutorul lui Dumnezeu, sper sa reusesc sa strang toate saptamanile din an aici: http://adriana-dardindar.blogspot.ro/2012/09/cuvinte-inainte-de-micul-dejun.html

Multumiri celor care au creat cele doua site-uri:



7 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Pentru mine cartea de capatai, care mi-a schimbat viata in bine, este Sf.Scriptura. Curugaciune si post prin prezenta Duhului sfant primesc viata din viata, dar din dar, scumpa Adriana. De citit nu este greu...mai greu ;i nici de inteles..mai greu este sa asculti si sa pui in practica sfaturile sfinte.
O zi cu har si multa binecuvantare iti doresc de la Vrancea!

DOAR NOI spunea...

Doamne ajuta!
Si eu discut zilnic cu Dumnezeu... si citesc aproape zilnic acatiste...daca nu reusesc, ma rog seara si dimineta. :) :)
Weekend binecuvantat.:)

Pr.Victor spunea...

Într-adevăr de mare folos şi tare ziditor e cuvântul Scripturii când este citit cu drag şi înţeles prin explicarea sfinţilor părinţi.

Ana Maria spunea...

Felicitari pt initiativa! Pup.

Liliana spunea...

Am si eu cartea, e foarte buna. Cu ocazia asta poate reiau si eu bunul obicei de a citi talcuiri la Sf. Scriptura

Multumesc!

Elena spunea...

Adriana, multumesc pentru ca strangi cuvintele laolalta; mie imi va fi mai usor sa citesc asa.

Elena Alexe, cu rugaciune si post, cu talcuirile sfintilor parinti, este adevarat ca nu ni se mai par de neinteles cuvintele si probabil tu te numeri printre cei care de la inceput au procedat asa. Eu,in urma cu niste ani, m-am apucat sa citesc Sfanta Scriptura de parca as fi citit un roman. Peste ani, mi-am daut seama pe ce drum gresit mergeam( de altfel, dupa cateva capitole chiar am abandonat lectura, pentru ca mi se parea ca este greoaie) Apoi, incepand sa particip la Sfanta Liturghie, au inceput sa mi se deschida urechiile si ascultand cu atentie predica, cuvintele sa capete continut si de la cuvantul auzit a crescut si dorinta de a-l pune in practica. Doamne ajuta!

adriana spunea...

Va multumesc tuturor de vizita si sper ca toti cei care imi citesc blogul sa fie iubitori de Sfanta Liturghie, aceasta fiind locul si timpul celor mai pretioase intalniri din viata noastra. Atinsi de Duhul Sfant, sa fim apoi si noi sursa de bucurie pentru cei care nu stiu inca ce pierd lipsind de la slujba.

Doamne ajuta!