marți, 4 decembrie 2012

Cale in dar pentru cei care nu vad bine

Cautand o imagine pentru calendar, am dat peste acesti ochelari ce m-au facut sa vad mai bine un cuvant: calendar, format din trei cuvinte cale in dar.

Am auzit de multe ori expresia "calendarul bisericesc este calculatorul crestinului".

O casa in care exista un calendar bisericesc poate fi  o casa bine randuita. Crestinul deschide calendarul, vede in ce saptamana se afla si deschide Sfanta Scriptura. Vede ce zi parcurge si deschide Ceaslovul, Psaltirea, Vietile Sfintilor si Proloagele. Citind, creste duhovniceste, hranindu-si sufletul si mintea. Urmeaza dupa puterea lui, exemplul sfintilor. Prin post si rugaciune lucreaza mai repede binele si suporta mai usor raul din fiecare zi.

Tot calendarul ii spune cand este musai sa fie nelipsit de la Sfanta Liturghie si cand trebuie sa isi felicite cunoscutii care poarta nume de sfinti, cu ocazia onomasticii.

O cruce neagra, rosie sau albastra, cu una, cu doua sau fara paranteze, trei cuvinte ce apar ocazional, post, harti sau dezlegare, toate acestea il indruma pe crestin cum trebuie sa petreaca ziua, spre a-i fi de folos, cu conditia obligatorie ca acest calendar sa fie cumparat dintr-un loc de incredere, pentru ca nici mancarea nu o cumperi oricum ci te uiti si cine o produce, daca vrei sa fii sanatos.

Iti doresc sa ai o zi buna! Daca apesi pe calendar si ai rabdare pana numeri la 25, vei vedea cu alti ochi fiecare zi din an.

2 comentarii:

Pr.Victor spunea...

Postarea este minunată. O descriere curată a calendarului pe înţelesul fiecăruia fără detalii stufoase. Într-adevăr, calendarul este un ghid de folos în parcurgerea drumului într-un an bisericesc. Cum s-ar spune mai nou, un GPS pentru orientarea corectă pe drumul mântuirii.
Felicitări Adriana!

adriana spunea...

In urma cu cateva zile am ratacit calendarul printre alte carti. Am observat ca imi este incomod fara el, mai ales ca uitandu-ma pe net pe mai multe site-uri, am observat diferente intre calendarele prezentate(este vorba despre dezlegarile la peste din aceasta saptamana).

Dupa ce am scris postarea, mi-am gasit si calendarul, pe cae il pusesem semn de carte la o alta carte. M-am bucurat.