joi, 5 mai 2016

Intre vis si realitate

Hristos a Inviat!

Ploua. Eram suparata, mergeam pe strada, intr-un oras uneori vesel, alteori trist. Am vazut o curte. Poarta era deschisa. Am intrat in curte, am vazut o cladire. Usa era deschisa, am intrat. Pe scaun, un barbat astepta. I-am vorbit sincer. Mi-a vorbit sincer. Era primavara. Ploua. Peste cateva zile urma sa primim Lumina in Ziua Invierii.au trecut de atunci niste ani. Cand este vorba de ani, nu ma pricep sa spun daca sunt multi sau putini. Doar Dumnezeu se pricepe la ani, la timp, la spatiu.

Intreg anul acela a fost un an perfect rotund. Asa il vad acum, privind in urma. A fost anul cand am inteles ca nu sunt perfecta, asa cum multa vreme am crezut ca sunt.

Sincer, barbatul mi-a spus ca doar Hristos ma poate ajuta. Si prin ploaie, am inceput sa-L caut pe Hristos.

Cred in Hristos. Hristos stie de existenta mea. O vreme indelungata, L-am cautat cu disperare. Stiu, pentru ca Hristos nu minte, ca a ramas printre oameni, Stiu, pentru ca Hristos nu minte, ca se schimba la Fata. Stiu ca Hristos, are puterea sa intre prin toate usile incuiate. De unde stiu? stiu din Sfintele Epistole  si Evanghelii. Incepand cu acea ploaie, le-am ascultat in Biserica. pentru ca in cugetul meu, stiam ca pe Hristos Il intalnim in Biserica. La fel, cum pe gazda care ne invita la o petrecer, o gasim prezenta in casa sa.

Poate pentru faptul ca suparata fiind, nu am mai invitat oaspeti, am uitat ca gazda sta in capul mesei.

Hristos Este Gazda in Biserica Sa. Este Prezent. Este Cuvant. Este Prunc, Tanar, Adult in Sfantul Potir, pe Sfanta Masa. Este Iertare pentru ca Este Iubire, cu toate ca noi suntem asa cum suntem.

Multa vreme am crezut ca acel barbat din casa aflata in ploaie, din amintirea mea, a fost Hristos. Amintirea mea este un vis. Daca ar fi fost realitate, astazi m-as fi dus in acel oras, as fi mers pe aceeasi strada, as fi cautat casa si as fi sarutat poarta. Barbatul din vis era singur, foarte, foarte, foarte batran. 

Daca il veti visa vreodata, va rog sa-i spuneti ca ii multumesc. Sa-i spuneti ca inca Il caut pe Hristos. Acum Il caut cu rabdare. Tot ce a lasat scris, prin alte maini, in urma Sa, este Adevarat. Am verificat aproape tot, inclusiv mila.

Mila voieste, nu Jertfa. Jertfa este Ceva Foarte Greu. Jertfa Il transforma pe om in fiu al Lui Dumnezeu, asemenea Lui Hristos.

Sunt femeie. Pot scrie despre orice cuvant, pana la unul, despre care nu pot scrie nimic. Pentru ca nu am experimentat acel cuvant si nici nu imi doresc sa il experimentez pentru ca o femeie nu-l poate experimenta.

Pot scrie despre multe profesii, meserii, indeletniciri, pentru ca am trecut prin multe activitati de la gradinita pana la clipa prezenta. Dar prin zid, nu am trecut niciodata.

Mi-ar placea sa pot trece prin usile incuiate. Si daca nu prin ele macar dincolo de acest ecran care imi limiteaza orizontul. Sa vad cu privirea mea, cum intr-un spatiu de cativa centrimetri adancime, pe o mica arie, incape o intreaga lume care navigheaza.

Hristos poate sa faca tot ce isi doreste Tatal nostru. Este o fraza adevarata. Eu, daca nu pot, nu este vina Lui Hristos.

Hristos, nu a tinut nimic ascuns. A spus Totul, tuturor. Eu, daca nu stiu Tot, nu este vina Lui Hristos.

Am scris acest articol astazi, dintr-un motiv bine intemeiat. In toata lumea, sunt persoane cu dependente, tinute captive de dependentele lor. 

Doar Hristos poate trece prin usile incuiate, dincolo de usa, dincolo de piele, carne si sange, dincolo de os, pana la maduva spinarii, pana la cuget.

Sunt o persoana dependenta de tristete. Am avut si alte multe dependente. Parerea de rau, Taina Spovedaniei, Sfanta Impartasanie, m-au salvat de multe dintre ele si chiar si de durerile fizice.

Tristetea imi va disparea doar atunci cand voi fi fericita. Stiu. Si fericita voi fi cand voi vedea ca Hristos a trecut si dincolo de usa mea incuiata.

Dincolo de usa mea incuiata, sunt multe boli si dependente. Le-am strans de-a lungul vietii. Este un loc in corpul omului, unde raul din om, cand simte ca se apropie Hristos,alearga si se ascunde. Daca as stii unde este acel loc, m-as duce la chirurg, si i-as spune sa mi-l scoata din corp. Dar nu stiu unde este acel loc. Doar Dumnezeu stie.

Banuiesc ca acel loc este in cugetul omului. Si in cugetul omului doar Hristos poate sa patrunda sa scoata toate dependentele dobandite de-a lungul timpului..

"Cogito ergo sum" a spus candva un barbat nascut si decedat, dupa cum scrie pe Wikipedia. Noua, ne-a spus la ora de latina, profesorul sau profesoara, nu mai tin minte, pentru ca a trecut multa vreme de atunci. Era o persoana batrana.

Cursorul palpaia pe ecran. La fel cum palpaie si acum, cand fac o pauza de scris.

Fiecare citeste in scrisul altuia, exact ce are in cugetul sau. Daca v-as spune ce am citit un pic mai devreme, nu stiu ce ati gandi. pentru ca nu sunt in mintea voastra sa stiu ce ganditi. Dar Dumnezeu stie tot ce gandim. Se bucura sau se supara, dupa cum ne este gandirea. 

Hristos a Inviat! Tineti-va casele curate, ca nu stiti cand va pomeniti cu Hristos la masa. Daca nu aveti ce pune pe masa, nu va faceti griji. Hristos are Totul la El. Nu este magician. Este Minunat. Face Minuni. Scrie in Sfanta Scriptura Totul. Trebuie doar sa credem si sa-L iubim.

Hristos a Inviat! Si cand Il voi vedea in casa, eu stiind ca usa este incuiata, atunci voi zambi si eu si pe chip, la fel cum de multe ori am zambit uneori.

Hristos a Inviat!




Niciun comentariu: